Zoekwoordenonderzoek - Kollektif Media

Contentstrategie

Zoekwoorden-
onderzoek

Ontvang de zoekwoorden en zoektermen die jouw doelgroepen gebruiken om antwoord te vinden op hun vragen. Optimaliseer je website met de bevindingen uit zoekwoordenonderzoek en trek meer mensen naar je website.

Zoektermenonderzoek - Kollektif Media

Wat levert zoekwoorden-onderzoek op?

De juiste zoektermen voor een sterkere contentstrategie

Succes en zichtbaarheid gaan nauw samen. Met de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt, bouw je geloofwaardigheid, autoriteit en langetermijnsucces door:

  • Meer organisch verkeer naar je website;
  • Relevantere content;
  • Vindbaarheid op veelgebruikte zoektermen in je branche;
  • Grotere autoriteit;
  • Succesvollere leadgeneratie.

Organisaties met wie we al samenwerkten

Juiste zoektermen vinden

Strategische aanpak zoekwoordenonderzoek

We helpen je op verschillende manieren aan de juiste zoekwoorden. De combinatie van onderstaande strategieën levert de meest volledige resultaten op:

  • Brainstormen;
  • Concurrenten;
  • Gerelateerde zoektermen;
  • Suggesties van zoekmachines;
  • Professionele tools.

De concurrentie verslaan

Het is niet eenvoudig de slag om de beste zoektermen te winnen. Verkoop je sportartikelen? Dan moet je met een zoekterm als ‘sportschoen’ de concurrentie aangaan met Zalando of Decathlon. Ben je een uitzendbureau? Voor de term ‘uitzendkracht’ leg je het af tegen UWV, Randstad en brancheverenigingen. Hoe win je dan wel?

Zoektermen scoren - Kollektif Media

Long tail-zoektermen

'Sportschoen' en 'uitzendkracht' zijn short tail-zoektermen. Ze bestaan maar uit één woord. De mogelijkheden voor succes liggen in long tail-zoektermen. Denk aan 'zwarte sportschoen met klittenband en leren zool' of 'uitzendkracht voor kassenteelt in het Westland'.

Kanalen quick wins - Kollektif Media

Kies de juiste zoektermen

Welke zoektermen vergroten de kans dat je doelgroep doorklikt op jouw content? Wordt er veel geadverteerd op een bepaalde zoekterm? Dan loont het mogelijk minder de moeite om daarmee organisch verkeer te trekken. Analyse van potentiële zoekwoorden helpt je op weg.

Zoekwoordenonderzoek - Kollektif Media

Benut je niche

Ieder bedrijf heeft een bepaalde niche. Een plek in de markt waar zijn meerwaarde tot uiting komt. Daar liggen goede mogelijkheden om de juiste zoektermen te vinden. Vaak is de doelgroep kleiner, maar wel veel specifieker. Daar kun je met je zoektermen op inspelen.

Testimonial / klant aan het woord
John Doe
Designer

Procesbeschrijving

Omschrijving data

Beschrijging indien nodig

Omschrijving data

Beschrijging indien nodig

Omschrijving data

Beschrijging indien nodig

Resultaten met en zonder contentstrategie - Kollektif Media

Contentbureau vs. marketingbureau

Waarom is onze content beter? Wij hebben specifieke expertise in het maken van content. Gangbare marketingbureaus zijn generalisten.

  • Algemene marketingbureaus missen focus. Zij richten zich op meerdere onderdelen tegelijk.
  • Projectmatig vs. langetermijnsucces. Waar een traditioneel marketingbureau vaak werkt aan korte projecten, richten wij ons voor onze klanten op succes voor de korte én lange termijn.

Klaar voor groei?

Laten we beginnen.