Contentstrategie
Persona-ontwikkeling
Door een specifieke beschrijving van je doelgroepen stem je je content veel nauwkeuriger af op die doelgroepen. Persona-ontwikkeling helpt je jouw content naar een hoger niveau te tillen.
Wie is je ideale doelgroep?
Leer je klanten begrijpen
Leer je ideale doelgroepen kennen en laat zien dat jij hen begrijpt. Wij helpen je bij je persona-ontwikkeling, onder meer via de volgende vragen:
- Wie zijn je ideale doelgroepen?
- Wat zijn hun behoeftes, persoonlijk en professioneel?
- Welke belangen hebben zij?
- Met welke vragen lopen zij rond?
- Hoe kun jij hen helpen?
Organisaties met wie we al samenwerkten
Drijfveren van je doelgroep?
Weet wie je aanspreekt
Een fictieve weergave van je ideale doelgroep helpt je doelgerichte, specifieke en hulpvaardige content te maken. Denk aan zaken als:
- Leeftijd;
- Demografische kenmerken;
- Doelen en behoeftes;
- Persoonlijke waarden;
- Karaktereigenschappen.
Voordelen van persona-ontwikkeling
De voordelen van persona’s reiken verder dan alleen je contentstrategie. Omdat je door persona-ontwikkeling dieper nadenkt over de mensen die je aanspreekt, kun je met de verkregen inzichten meerdere facetten van je organisatie aanscherpen.
Content van hoger niveau
Als je mensen begrijpt, kun je hen beter helpen. De behoeftes van je doelgroepen - hun belangen en vragen - helpen je aan betere contentideeën en succesvollere content.
Inzichten voor je sales proces
Marketing en sales kunnen vaak veel beter samenwerken. Marketing geeft voor, sales maakt af. Hoe beter je inzichten in je doelgroepen, hoe beter je voorzetten.
Efficiëntere marketing
Persona's laten je door de ogen van je doelgroep naar je producten en diensten kijken. Dat leidt tot inzichten waarmee je je marketing efficiënter inricht,
Procesbeschrijving
Omschrijving data
Beschrijging indien nodig
Omschrijving data
Beschrijging indien nodig
Omschrijving data
Beschrijging indien nodig
Contentbureau vs. marketingbureau
Waarom is onze content beter? Wij hebben specifieke expertise in het maken van content. Gangbare marketingbureaus zijn generalisten.
- Algemene marketingbureaus missen focus. Zij richten zich op meerdere onderdelen tegelijk.
- Projectmatig vs. langetermijnsucces. Waar een traditioneel marketingbureau vaak werkt aan korte projecten, richten wij ons voor onze klanten op succes voor de korte én lange termijn.