Opdeelbare content: haal meer uit je publicaties
Content marketing is een slimme manier om je naamsbekendheid te vergroten. Maar het is niet altijd even eenvoudig structureel te publiceren over je vakgebied. Vaak lukt het nog wel de eerste maanden inspiratie te vinden voor nieuwe onderwerpen. Maar daarna? Opdeelbare content is de oplossing.

Inhoud

opdeelbare content

Opdeelbare content

De gedachte achter opdeelbare content is eenvoudig. Begin met een langer stuk kerncontent, bijvoorbeeld een whitepaper of een e-book. Dit bouw je modulair op, zoals wat, waarom, en hoe beantwoorden, met daarbij tips en tools. Ten slotte  publiceer je de longread op je Owned media kanalen.

Van blog naar tweet

In de weken of zelfs maanden daarna heb je voldoende info om meerdere blogs en tal van sociale media-berichten te maken. Ieder element kan een volwaardig blog zijn, een infographic of een grafiek. Deze publicaties kunnen ook weer worden opgedeeld, in berichten voor Linkedin, Twitter of een nieuwsbrief.

Topic clusters

Met al die stukken content kun je vervolgens topic clusters creëren. Dit zijn groepen content die allemaal aan elkaar gelinkt zijn, waardoor je voor een web aan informatie zorgt waar de bezoeker makkelijk doorheen kan gaan.

Dit wordt gewaardeerd door Google’s zoekmachine algoritmes, waardoor je hoger in de zoekresultaten eindigt. Je laat namelijk zien dat je niet eenmalig iets zegt over een onderwerp, maar dat je er veel vanaf weet door er veel over te publiceren. Zo helpt opdeelbare content je niet alleen aan makkelijk meer content, maar ook met je SEO.

Voor een extra helpende hand kun je hier de infographic downloaden waarin wij onze strategie met je delen!

Meer weten over topic clusters? Lees dan hier verder.

Gerelateerde artikelen