KPI's meten - Kollektif Media

Contentstrategie

KPI's meten

KPI’s zijn onmisbaar voor je contentstrategie. Ze maken je campagnes meetbaar en stuurbaar en tonen je of je je doelstellingen realiseert. Wij helpen je bij het in kaart brengen en meten van je KPI’s.

Content marketing KPI's meten Kollektif Media

Wat te meten?

De juiste KPI's bepalen

Wat zijn de belangrijkste KPI’s? Rond je content kun je tal van zaken meten, maar de volgende 5 onderdelen geven je al een globale indicatie of je contentstrategie succesvol is:

  • Websitebezoek;
  • Pageviews;
  • Leads;
  • Nieuwsbrief engagement;
  • Conversieratio.

Organisaties met wie we al samenwerkten

KPI's meten, maar hoe dan?

Een KPI is meetbaar. Maar hoe meet je ze? Daar zijn enorm veel tools voor beschikbaar. Google Analytics en Excel om data te verzamelen en te verwerken, zijn een goed begin. Wij helpen je verder met de volgende stappen:

  • Nulmeting;
  • Traffic-analyse;
  • Data-analyse;
  • Klantonderzoek;
  • SEO-analyse.
KPI's meten Kollektif Media

Welke quick wins zijn er?

De data over je content zijn een goudmijn die wacht op ontginning. Wij helpen je de rijke aders aan te boren die verborgen liggen onder het oppervlakte.

Automation

We beschikken over de juiste tools om alle KPI's van je contentstrategie te meten. Dat levert jou een eenvoudige manier op om relevante data over jouw content te verzamelen.

Rapportage KPI's meten Kollektif Media

Rapportage

De inzichten uit de data presenteren we in overzichtelijke rapportages. Hierin volgen we de langetermijnontwikkelingen van je strategie en signaleren we waar winst ligt.

Return of investment ROI KPI's meten

Inzicht in ROI

Het belangrijkste resultaat uit het meten van je KPI's is het inzicht in de return on investment van je contentstrategie. Je weet dankzij je KPI's precies wat je inspanningen opleveren.

Testimonial / klant aan het woord
John Doe
Designer

Procesbeschrijving

Omschrijving data

Beschrijging indien nodig

Omschrijving data

Beschrijging indien nodig

Omschrijving data

Beschrijging indien nodig

Resultaten met en zonder contentstrategie - Kollektif Media

Contentbureau vs. marketingbureau

Waarom is onze content beter? Wij hebben specifieke expertise in het maken van content. Gangbare marketingbureaus zijn generalisten.

  • Algemene marketingbureaus missen focus. Zij richten zich op meerdere onderdelen tegelijk.
  • Projectmatig vs. langetermijnsucces. Waar een traditioneel marketingbureau vaak werkt aan korte projecten, richten wij ons voor onze klanten op succes voor de korte én lange termijn.

Klaar voor groei?

Laten we beginnen.