Jij de expert,
Wij de middelen.

Jij bent de expert. Maar weet je doelgroep dat ook?

Jij hebt de kennis, de deskundigheid en de oplossingen om je klanten verder te helpen. Dat maakt jou waardevol, voor hen en voor organisaties die dat nu nog niet weten. Maar dit verhaal duidelijk en aantrekkelijk met hen delen, is makkelijker gezegd dan gedaan.

Kollektif Media helpt je daarbij. Wij vertellen jouw verhaal helder en duidelijk, zodat jouw doelgroep je boodschap helemaal begrijpt. Content marketing, PR, EMVI-redactie, trainingen – het zijn allemaal middelen die we inzetten om jouw doel te verwezenlijken.

Kollektif Media methode

Jij de kennis, wij de middelen

Lange adem, structureel succes

Jij de kennis, wij de middelen. We helpen je graag, zodat jouw doelgroep jou als de expert ziet om zijn vragen en problemen op te lossen.

Je rol als expert te gelde maken, vraagt om structurele aandacht. Het kost tijd en moeite, maar met een consequente stroom publicaties komt ook het succes.

Thought leadership: jij bent de expert waar je doelgroep aanklopt

Een thought leader of kennisleider is een persoon of organisatie die gezien wordt als dé autoriteit in zijn vakgebied.

Een thought leader deelt zijn kennis door middel van bijvoorbeeld content marketing of PR en vestigt daarmee zijn naam bij de buitenwereld.

Hiernaast zie je een aantal voorbeelden van onze klanten die uitblinken als kennisleider in hun vakgebied of branche.

Voordelen van structureel thought leadership

Moderne markten zijn hypercompetitief. Ieder voordeel dat je hebt op je concurrentie is nuttig. Het voordeel van een betrouwbare naam is niet te onderschatten. Met structurele aandacht kun je die efficiënt zelf opbouwen en behouden.

thought leadership kollektif media vertrouwen

Vertrouwen

Bekendstaan als expert draagt bij aan het vertrouwen in je organisatie. Bekendheid vergroot vertrouwen. Jij hebt je expertise immers al bewezen in je publicaties.

thought leadership kollektif media naamsbekendheid

Naamsbekendheid

Meer zichtbaarheid als expert vergroot je bekendheid. Je eindigt hoger in zoekresultaten. Je wordt onderdeel van gesprek en mensen komen met je in aanraking.

thought leadership kennisleider kollektif media naamsbekendheid zichtbaarheid kennispartner

Vaste kennispartner

In de positie van thought leader ziet je doelgroep jou als ideale kennispartner. Dit draagt bij aan je imago en maakt je product of dienst aantrekkelijker. Er ontstaat vraag naar jouw kennis.

thought leadership kennisleider kollektif media naamsbekendheid zichtbaarheid succes

De kaartenbak

Je bent een bekende en betrouwbare naam geworden. Een household name. Jouw naam prijkt bovenaan in de kaartenbak en jij bent de eerste die gebeld wordt.

Zo bemachtig je de positie van thought leader

Veel en vaak publiceren

Thought leadership verkrijg je door relevante en kwalitatieve informatie te delen met je doelgroep. Publiceer structureel over je expertise om in de behoefte van je doelgroep te voorzien.

Uiteindelijk draait het erom dat je doelgroep jou gaat zien als de expert die antwoord heeft op zijn vragen en oplossingen voor zijn problemen en behoeftes. Sluit daarop aan en uiteindelijk klopt je doelgroep bij jou aan.

Structureel publiceren Kollektif Media

De juiste kanalen benutten

Je doelgroep kun je op verschillende manieren bereiken. Iedere organisatie beschikt over tal van kanalen om een boodschap te verspreiden.

De bekendste en eenvoudigste manieren is door het bijhouden van een blog. Daar verzamel je je inzichten, tips, nieuws, ontwikkelingen, noem maar op. 

Een blog vergroot je zichtbaarheid en vindbaarheid, zeker als je je blogs vervolgens ook deelt via sociale media.

Laat anderen over jou publiceren

Nog waardevoller is het als je anderen zover krijgt om over jou te publiceren. Als je dat lukt, geef je je autoriteit en betrouwbaarheid een enorme boost.

Media, bloggers, influencers, dit zijn allemaal kanalen die pas over jou publiceren als ze in jou een toegevoegde waarde zien. Zij bedienen een eigen achterban en hebben daarvoor net als jij relevant materiaal nodig.

Razend interessant dus als je hen ervan weet te overtuigen dat jouw informatie ook voor hen van waarde is.

kollektif media public relations pr