Contentstrategie
Content audit
Een content audit is een tijdrovend proces. Maar het updaten en hergebruiken van bestaande content is een van de efficiëntste tactieken die je kunt toepassen in je contentmarketing.
Welke potentie schuilt er in je content?
Bestaande content inventariseren en beoordelen
Periodieke content audits, helpen je content identificeren die in aanmerking komt voor een update of hergebruik. Een content audit bestaat uit 5 stappen:
- Doelen en KPI’s bepalen;
- Content inventariseren;
- Data verzamelen en analyseren;
- Verbeterpunten vaststellen;
- Contentstrategie aanpassen.
Organisaties met wie we al samenwerkten
Grote schoonmaak van je website
Met een goede content audit stel je de kracht en zwaktes vast van je content en je contentstrategie. Met die inzichten pas je je strategie aan aan je huidige doelstellingen.
Het resultaat is een grondige voorjaarsschoonmaak van je website. Na de audit bestendig je de logische structuur van je site en vergroot je de vindbaarheid en overtuigingskracht van je content.
Waar zitten de quick wins?
De bestaande content op je website biedt vaak volop mogelijkheden. De content audit – helpt je bepalen welke quick wins er zijn en waar ze zitten. Daarna is het slechts nog een kwestie van de mogelijkheden prioriteren en uitvoeren.
Actuele content
Je website is je uitvalsbasis. Maar welke kanalen gebruik je nog meer? Hoe goed presteren die? De kanalen die goed lopen, bieden de beste mogelijkheid om je content te promoten.
Vindbaarheid boosten
Hoe vaak update je content? De meeste bedrijven kijken niet meer om naar hun oude content. Gemiste kans, want een update kost weinig tijd en brengt je zo weer naar de top.
Succesvolle zoektermen
Vaak zijn er zoektermen waar je in eerste instantie niet aan denkt. Dit geldt misschien ook voor je concurrentie. Richt je bijvoorbeeld op long tail keywords.
Aan de slag
Content inventarisatie
In de inventarisatie brengen we alle content op je website in kaart. Denk aan de pagina's, blogs, afbeeldingen en video's. Dat gebeurt door het verzamelen en sorteren van de URL's van je content.
Content evaluatie
De dataverzameling van je content is een tijdrovend en complex proces. Eenmaal in kaart kan het je aan interessante en belangrijke inzichten helpen. Hoe presteert je content en waarom?
Quick wins
De verkregen inzichten zijn input voor je plan van aanpak. Wat ga je doen en wat doe je eerst? Richt je op quick wins voor snelle resultaten door updaten, herschrijven of aanvullen.
Contentbureau vs. marketingbureau
Waarom is onze content beter? Wij hebben specifieke expertise in het maken van content. Gangbare marketingbureaus zijn generalisten.
- Algemene marketingbureaus missen focus. Zij richten zich op meerdere onderdelen tegelijk.
- Projectmatig vs. langetermijnsucces. Waar een traditioneel marketingbureau vaak werkt aan korte projecten, richten wij ons voor onze klanten op succes voor de korte én lange termijn.