Onderzoek analyse - Kollektif Media

Contentstrategie

Content audit

Een content audit is een tijdrovend proces. Maar het updaten en hergebruiken van bestaande content is een van de efficiëntste tactieken die je kunt toepassen in je contentmarketing.

Onderzoek & analyse - Kollektif Media

Welke potentie schuilt er in je content?

Bestaande content inventariseren en beoordelen

Periodieke content audits, helpen je content identificeren die in aanmerking komt voor een update of hergebruik. Een content audit bestaat uit 5 stappen:

  • Doelen en KPI’s bepalen;
  • Content inventariseren;
  • Data verzamelen en analyseren;
  • Verbeterpunten vaststellen;
  • Contentstrategie aanpassen.

Organisaties met wie we al samenwerkten

Grote schoonmaak van je website

Met een goede content audit stel je de kracht en zwaktes vast van je content en je contentstrategie. Met die inzichten pas je je strategie aan aan je huidige doelstellingen.

Het resultaat is een grondige voorjaarsschoonmaak van je website. Na de audit bestendig je de logische structuur van je site en vergroot je de vindbaarheid en overtuigingskracht van je content.

Waar zitten de quick wins?

De bestaande content op je website biedt vaak volop mogelijkheden. De content audit – helpt je bepalen welke quick wins er zijn en waar ze zitten. Daarna is het slechts nog een kwestie van de mogelijkheden prioriteren en uitvoeren.

Kanalen quick wins - Kollektif Media

Actuele content

Je website is je uitvalsbasis. Maar welke kanalen gebruik je nog meer? Hoe goed presteren die? De kanalen die goed lopen, bieden de beste mogelijkheid om je content te promoten.

Content update - Kollektif Media

Vindbaarheid boosten

Hoe vaak update je content? De meeste bedrijven kijken niet meer om naar hun oude content. Gemiste kans, want een update kost weinig tijd en brengt je zo weer naar de top.

Zoektermen scoren - Kollektif Media

Succesvolle zoektermen

Vaak zijn er zoektermen waar je in eerste instantie niet aan denkt. Dit geldt misschien ook voor je concurrentie. Richt je bijvoorbeeld op long tail keywords.

Testimonial / klant aan het woord
John Doe
Designer

Aan de slag

Content inventarisatie - Kollektif Media

Content inventarisatie

In de inventarisatie brengen we alle content op je website in kaart. Denk aan de pagina's, blogs, afbeeldingen en video's. Dat gebeurt door het verzamelen en sorteren van de URL's van je content.

Content evaluatie - Kollektif Media

Content evaluatie

De dataverzameling van je content is een tijdrovend en complex proces. Eenmaal in kaart kan het je aan interessante en belangrijke inzichten helpen. Hoe presteert je content en waarom?

Content quick wins - Kollektif Media

Quick wins

De verkregen inzichten zijn input voor je plan van aanpak. Wat ga je doen en wat doe je eerst? Richt je op quick wins voor snelle resultaten door updaten, herschrijven of aanvullen.

Resultaten met en zonder contentstrategie - Kollektif Media

Contentbureau vs. marketingbureau

Waarom is onze content beter? Wij hebben specifieke expertise in het maken van content. Gangbare marketingbureaus zijn generalisten.

  • Algemene marketingbureaus missen focus. Zij richten zich op meerdere onderdelen tegelijk.
  • Projectmatig vs. langetermijnsucces. Waar een traditioneel marketingbureau vaak werkt aan korte projecten, richten wij ons voor onze klanten op succes voor de korte én lange termijn.

Klaar voor groei?

Laten we beginnen.