Content

Content betekent inhoud. Een andere betekenis die eraan gegeven wordt, is materiaal. In marketing wordt hiermee vooral marketing- of publicatiemateriaal bedoeld. Dit kan van alles zijn, zolang het maar een boodschap voor de ontvanger bevat. Voorbeelden zijn artikelen, infographics, video’s, interviews en dergelijke. Materialen die je vindt op websites en in kranten, tijdschriften of boeken. Het primaire doel van content is het overbrengen van een boodschap.

De achterliggende doelen van content kunnen een veelvoud aan vormen aannemen. Je kunt het onder meer gebruiken om de aandacht te trekken, om jezelf als organisatie als expert neer te zetten of om je doelgroep over te halen tot actie. Hoe overtuigender en relevanter je je publicaties maakt, hoe meer resultaat ze hebben.

Kollektif Media levert diensten op het gebied van content marketing. Wij richten ons daarbij nadrukkelijk op het overbrengen van een inhoudelijke boodschap of inhoudelijke informatie. De primaire betekenis van inhoud krijgt daarbij minimaal evenveel aandacht als de betekenis van content als marketingmateriaal. Het materiaal moet informatie bevatten die een ontvanger verder helpt en de verzender neerzet als expert of thought leader.

Zoek jij hulp bij het maken van goede content? Of heb je uitleg nodig over wat je met al die verschillende publicaties kunt en hoe je je boodschap verspreidt? Wij helpen je graag verder met trainingen of advies op maat.