Content marketing

Content marketing is, heel eenvoudig gezegd, marketing door middel van content. Het doel is consequent waardevolle informatie aan te bieden die is afgestemd op de behoefte van je klanten of prospects. Hiermee wek je het vertrouwen van je prospect of klant en kun je een (langdurige) relatie opbouwen, met als uiteindelijke doel de verkoop van je product of dienst. Het verschil tussen content marketing en marketing zit in het feit dat reguliere marketing niet per se als doel hoeft te hebben om een prospect of klant verder te helpen in zijn zoektocht naar een antwoord op zijn vraag of probleem. Content marketing kan zowel offline als online, en zowel geschreven, als in beeld of geluid.

Bij Kollektif Media leggen we de nadruk op de betekenis ‘inhoudelijk’ van content. Door inhoudelijk te publiceren over je expertise kun je je doelgroepen laten zien dat jij de autoriteit bent waar zij met hun vragen terecht kunnen. Bij content marketing gaat het bovenal om het zelf publiceren over je expertise, met als doelen leadgeneratie en klantenbinding. Dit in tegenstelling tot public relations (PR), waarbij het erom gaat anderen over jouw expertise te laten publiceren.