Klantcase NBBU_1

Vertrouwensrelatie na 8 jaar samenwerken met NBBU

De NBBU is een branchevereniging die bijna 1400 mkb-ondernemers in de flexbranche informeert, maar zich ook richt op beïnvloeding in Den Haag en de PR met landelijke en vakmedia.

De flexbranche is een sector die continu in ontwikkeling is. Wet- en regelgeving maken het een inhoudelijk complexe branche. Het structureel navigeren tussen achterban, de politiek, de media en andere stakeholders vraagt vakinhoudelijke kennis en de juiste strategische communicatiekeuzes.

 

 

Uitdaging

Achterban informeren. Beïnvloeding in Den Haag. Positief beeld schetsen van sector. Coachen communicatiemedewerker.

Oplossing

Multidisciplinaire oplossing door ondersteuning met strategie, coördinatie en uitvoering. Uitbesteden van tekst en beeld.

Resultaat

Bereik op website, social media en nieuwsbrief is veel hoger. Hoge PR-waarde en continue verbetering.

Klantcase NBBU

Uitdaging

De NBBU is een branchevereniging voor bijna 1400 mkb-ondernemers in de flexbranche. De NBBU informeert zijn achterban, stakeholders, de politiek en de buitenwacht over ontwikkelen in de sector.

Na het vertrek van een communicatieadviseur jaren geleden, werd een nieuwe aangetrokken die niet uit de branche kwam. “Zij had een heleboel vaardigheden en wist veel van de techniek. Maar we misten nog iemand die op de inhoud kon zitten en eigen content kon creëren. Daar was ook coaching voor nodig.”

 

Oplossing

Kollektif bood een multidisciplinaire oplossing in de vorm van ondersteuning bij strategie, coördinatie en uitvoering. Aanbieden en uitbesteden van oplossingen in tekst, beeld, video en opmaak.

“Kollektif zorgt ervoor dat er een vorm van voortgang is in de communicatie naar onze achterban. Dat deze duidelijk, helder en begrijpelijk is. Ook op de website en in nieuwsbrieven verzorgen ze  passende content.”

“Ze ondersteunen ook in het maken van columns en persberichten en – niet geheel onbelangrijk – Kollektif ondersteunt de communicatiemanager.”

 

Resultaat

Het bereik op de website, social media en met de nieuwsbrief is in de loop der jaren flink toegenomen.

“Dat heeft een goede reden. Dat heeft te maken met de content, met de ideeën over de website en de nieuwsbrief. Daar is een zichtbare stijging te zien. We evalueren ook veel, kijken altijd naar wat beter kan. Daarin denkt Kollektif zeer actief mee.”

Bastian is blij met de samenwerking. “We werken al zeven, acht jaar goed samen. Door de manier waarop we gesprekken voeren, kunnen ze het ook in één keer spot-on schrijven. Ja, dat is toch wel een vorm van samenwerking die je moet koesteren. Het is door het opbouwen van een goede, integere vertrouwensrelatie dat het zo goed werkt.”

Logo NBBU

“Het is een samenwerking die we koesteren.”

Marco Bastian | Directeur NBBU

Andere klantcases