Uitdaging
ECTMarine heeft de kennis en expertise, maar niet de vaardigheden om deze om te zetten in verhalen voor een relevante doelgroep.
ECTMarine levert een grote verscheidenheid aan baggerschepen en gerelateerde producten zoals werkboten en boosterstations. Geen baggerproject is hetzelfde; maatwerk is essentieel in de baggerindustrie omdat de toepassingen talrijk zijn en verschillende oplossingen vereisen.
Door een unieke aanpak maakt ECT Marine het voor zijn klanten mogelijk om baggerschepen van hoge kwaliteit desgewenst lokaal te bouwen. Als specialist in baggeroplossingen opereert ECT Marine mondiaal. Het bedrijf is dus gebaat bij internationale exposure.
ECTMarine heeft de kennis en expertise, maar niet de vaardigheden om deze om te zetten in verhalen voor een relevante doelgroep.
Expertise omzetten naar verhalen voor de Nederlandse markt, de internationale markt en voor sociale media zoals LinkedIn.
Meer traffic naar de website, meer respons op mailings en toename in het aantal aanvragen. De naam ECT Marine blijft langer hangen.
Als mondiaal opererende organisatie is ECT Marine gebaat bij internationale exposure. Als kleine partij in een niche kan zij snel bekendheid verwerven door de aandacht op hun bedrijf, producten en dienstverlening te vestigen.
ECTMarine heeft de kennis en expertise, maar niet de vaardigheden om deze om te zetten in verhalen voor een relevante doelgroep. “Wij zijn allemaal technische mensen. Dus echt goede schrijvers zijn wij niet.”
Kollektif Media bood uitkomst op het gebied van pakkende, inhoudelijke content. Bij het afleveren van een schip wordt nu een artikel gemaakt, bestemd voor landelijke en internationale media, zoals Dredging Today en Workboats.
ECT Marine levert bij Kollektif een basisverhaal aan, inclusief de technische zaken, en een expert maakt daar een volwaardig verhaal van. Dit soort content is aantrekkelijk voor nieuwssites, LinkedIn en nieuwsbrieven, waarmee ECT Marine de juiste doelgroepen bereikt.
ECTMarine is positief over het werk van Kollektif. Er is meer traffic op de website en mailings worden beter gelezen. “We krijgen ook meer aanvragen. En dat is natuurlijk belangrijk. Nieuwssites over onze niche publiceren lang niet alles. Maar die kans is wel een stuk groter als je goede content aanlevert, dat hebben we kunnen zien.”
ECTMarine verwacht als gevolg van de publicatiecampagne met name op de lange termijn meer opdrachten binnen te slepen. “Als we een nieuw baggerschip hebben gebouwd en daar een bericht over publiceren, is het natuurlijk niet realistisch dat meteen de volgende dag iemand er ook eentje wil. Maar ze onthouden het wél. En een jaar later hebben zij bijvoorbeeld wel een schip nodig en dan denken ze, ‘oh ja, ik heb een jaar geleden dat artikel gelezen, ik zal ECTMarine contacteren’.”
De NBBU is actief in een inhoudelijk complexe branche. Dat vraagt om nauwkeurige communicatie. Kollektif Media helpt de NBBU hier inmiddels al jaren mee.
ECT Marine opereert mondiaal en is dus gebaat bij internationale exposure. Kollektif Media helpt bij het genereren van internationale naamsbekendheid.
CO2L Farming groeit snel op LinkedIn. In een halfjaar steeg het aantal volgers met meer dan 300%.