Zo bouw je eenvoudig zelf de perfecte perslijst
Een goede perslijst is een must voor elke organisatie. Op zo'n lijst bewaar je al je waardevolle perscontacten.
Je website, sociale media en mailings kunnen niet zonder goede teksten. Om al deze kanalen te blijven vullen, heb je content nodig. Maar wat nou als je liever verre blijft van schrijven? Of als je moeite hebt om goede teksten te maken? In dit artikel delen we hoe je teksten schrijft die staan als een huis.
Hou je niet van schrijven en zie je er niet als één, maar misschien zelfs als twee of drie bergen tegen op? Dan zijn de eerste drie tips je op het lijf geschreven. Durf jij de tekstuele sprong te wagen en zelf je (tekstuele) content te produceren? Lees dan verder vanaf tip 4.
De makkelijkste manier om aan je content te komen als je niet in de pen wil kruipen, is het inhuren van een goede tekstschrijver. Ervaren schrijvers met SEO-kennis kunnen je het werk uit handen nemen. Je kunt ze bij Kollektif Media incidenteel of structureel inhuren. De investering verdien je al snel terug in tijd, zichtbaarheid en conversie. Én in het wegnemen van die eerder genoemde bergen waar je zo tegen op zag. Dat is veel waard, toch?
Wil jij content van een ervaren schrijver die alle kennis inzet om jouw doelen te verwezenlijken? Neem contact op met ons!
Wellicht kun je in jouw branche schrijvers vinden die een podium zoeken om hun kennis op te delen, die gratis of eventueel tegen een kleine tegenprestatie als gastblogger voor jouw website willen schrijven. Het regelmatig posten van nieuwe content op je website verhoogt je Google-score én jouw expert-status, dus win-win!
Niet alle content die je kunt creëren om jouw organisatie beter in de markt te zetten bestaat uit tekst. Denk ook aan mooie foto’s voor social media of een beeldverhaal op je blog of gefilmde interviews die interessant zijn voor jouw doelgroep. Ook inspirerende quotes (die je zelf bijvoorbeeld van Pinterest plukt), een fotovideo met voice-over (vrij simpel te editen in de Foto-app van Windows of iMovie op Apple) of grafieken, statistieken en infographics behoren tot de categorie ‘zeer interessant voor je doelgroep’
Welk punt wil jij maken met de content? Wat is het doel van je tekst? Welke actie wil je je lezer laten ondernemen? Denk hierover na voordat je begint met schrijven en toets tijdens het proces, maar vooral ook achteraf of de uiteindelijke tekst klopt met wat je voor ogen had.
Content schrijven wordt makkelijker als je een persoon voor ogen hebt – het liefst zelfs heel concreet in een persona aan wie je schrijft. Heb jij jouw doelgroep nog niet op zo’n manier in kaart? Misschien kan onze gratis persona-template je op weg helpen. Persona wel al in beeld? Denk ook na over de behoeften van jouw doelgroep en stem daar je tekst op af. Ook kun je baat hebben bij het analyseren van jouw concurrenten of rolmodellen. Schrijf voor jezelf op welke content-keuzes zij maken, wat je wel en niet aanspreekt en wat jij hiervan kunt leren.
Een goede tekst heeft een prettige opbouw. Een klassiek en effectief model om als handvat te gebruiken is het AIDA-model. AIDA staat voor:
Een tekst die prettig leest en de lezer aanspreekt voldoet (meestal) aan de volgende eisen:
Je hoeft niet het schrijven van hele teksten uit te besteden, maar je kunt ook alleen een tekst laten nakijken door een professionele eindredacteur of copywriter. Neem vrijblijvend contact met ons op als je verzekerd wil zijn van een sterke, foutloze tekst.
Een goede perslijst is een must voor elke organisatie. Op zo'n lijst bewaar je al je waardevolle perscontacten.
Regionale media zijn van onschatbare waarde. Zeker als je regionaal of in een niche opereert. Vaak zijn ze veel relevanter dan grote, landelijke media.
Recruitment marketing in een krappe arbeidsmarkt is hard werken. De juiste communicatie helpt om kandidaten te interesseren en te overtuigen.
Heb je nog vragen over het schrijven van goede content? Neem contact met ons op!